31 Julai 2010

Aku sendiri




aku keliru dalam sepi..


tertanya-tanya..


juga ditanya oleh jiwa.."mengapa aku ni"..


aku sunyi..aku kosong..aku sendiri..


mana hati??? mana jiwa?? mana rasa??..


ku soal pada pagi..embun sudi menjawab..


sekadar menyejukkan hati..ku luah tika..


condong mentari..hanya suram cahaya..


tiada patah kata berbalas..


ku tanya pula pada malam..mujur kelip bintang menghibur..


indah...tapi tidak ku temui jawapanya..


dalam sesaat ku mencari..


mencapai-capai asal pertanyaan..


meraba-raba gelap harapan..


ku temui satu lagi soalan..


entah mungkin jawapan..mendedahkan gusar..


membuat sedih..


aku sebenarnya..jauh dari diri..jauh dari illahi.....


YA ALLAH dekatkan hati ku ini pada mu YA ALLAH..


aku bermohon..pada mu YA ALLAH..aminnn..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan