06 Disember 2010

Kerana aku wanita

kerana aku wanita
pandangan Adam mampu tembus ke dasar hatiku


kerana aku wanita
ingin disayangi itu fitrah diriku


kerana aku wanita
mudah terpikat dengan keindahan akhlak seorang lelaki


kerana aku wanita
emosiku selalu mengatasi logik akalku


kerana aku wanita
air mata teman setiaku


kerana aku wanita
sensitivitiku terhadap sesuatu amat tinggi


DAN..


kerana aku wanita
aku damba pertolongan darimu Adam
peliharalah bicaramu denganku
jangan bermain kata denganku takut rosak hatiku


kerana aku wanita
akhlakmu ukuran dimataku peliharalah
akhlakmu dan imanmu
jangan kau burukkan darjatmu pada mataku takut rosak thiqohmu


kerana aku wanita
maka peliharalah susunan kata-katamu
kerana aku mudah terasa
namun aku bukan lemah sekadar ingin kau tahu hati ini mudah tercalar


kerana aku wanita
peliharalah dirimu dari mencemuhku
saat titisan jernih mengalir dari mataku
kerana itu cara untukku meluahkan perasaanku supaya hatiku tenang kembali

Tiada ulasan:

Catat Ulasan