15 Mei 2011

~~masih mencari~~

terkesima aku sebentar~
melihat mereka bahagia di samping insan tersayang~ sedangkan aku? sering kali dikecewakan dan terus dikecewakan~ aku tak pernah dapat memiliki cinta sejati~ mungkin aku tak layak menerima semua itu?
ya allah~
kuatkan semangat ku utk menerima setiap dugaan yg mendatang... semoga kau menutup mata ku agar aku tidak mencemburui kebahagiaan yg kau kurniakan kepada orang lain~ apa yg aku inginkan... cuma berikan aku ketabahan untuk mengharungi liku2 kehidupan yg mendatang dengan penuh redha~ biarpun aku terpksa menempuh dugaan ini keseorangan~
pagi ini~
tatkala si bilal melaungkan azannya~ mengajak para umat Islam menunaikan kewajiban nya kepada yg Ilahi~ aku merintih~ apakah aku akan sebegini terus menerus? tidak akan memperoleh sedikit kebahagiaan? airamata yg suda lama tidak menitis~ akhirnya~ berlinang juga.... ya allah~ ingin sahaja aku membelai wajahnya itu~ ingin ku tatap mata itu~ ingin ku bersamanya setiap duka dan suka~ cuma~ apakah impian itu akan menjadi nyata?
ketika ini~
aku masih lagy tertanya tanya~ apakah aku bakal memiliki satu kebahagiaan yg lebih daripada orang laen? adakah aku akan menjadi sang permaisuri di hati jejaka itu?? apakah aku akan dapat memegang tangannya utk bersama2 meneruskan perjuangan hidup kami di jalan mu ya allah? adakah aku dapat memiliki si raja yang bakal memimpin aku dengan setulus hati nya ke jalan mu? apakah dia dapat menyayangi ku sebagaimana dia menyayangi Mu ya allah??
ya allah~
betapa cemburunya aku melihat kebahagiaan orang laen bersama si dia yg tersayang!
salahkah aku mencemburui dan ingin memiliki rasa itu juga~ ya allah~ aku pasrah~ jika ini ditakdirkan kepadaku~ biarlah aku tenang menghadapinya~ jangan lah Kau menguji aku lagi~ tak terntanggung rasa nya dugaan2 yg Kau berikan~ aku rindukan Mu ya allah~ jagalah aku~ jagalah hati aku daripada api cemburu~ jauhakan aku dengan perasaan itu~
ya allah~
aku sanggup menjauhkan diri aku daripada si dia~ asalkn aku dapat melihat kebahagiaan dan senyuman di bibirnya~
ya allah~
peliharalah dia dari segala resah yg melanda dalam hubungan kami~
bukan salah dia~ aku yg terlalu mendesak~

awk~
saya akan pergi~
saya akan jauhkan diri daripada awk~
saya takkan ganggu awk buat sementara waktu...
awak~
i will miss so much~
take care ok~
awak...
saya sayangkan awak...
saya kenal sayang saya...
awak manja bila dgn saya...
walaupun sekadar sahabat...
awak terlalu memanjakan saya...

awak berikan segala yg saya perlukan...
awak...
maafkan saya....
saya ada untuk awak...
ingat tu~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan